poniedziałek, 17 czerwca 2013

Muffiny czekoladowo-kukułkowe

Zrobiły furorę u mnie w pracy, kiedy przyniosłam je na urodziny. Przepis z mojej ulubionej strony www.mojewypieki.com, z małą modyfikacją, która zupełnie je odmieniła.
Zdjęcia brak - takie dobre były ;)

Składniki: 
225 g mąki pszennej
25 g kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody oczyszczonej
50 g gorzkiej czekolady, posiekanej (lub groszków czekoladowych)
50 g białej czekolady, posiekanej (lub groszków czekoladowych)
2 jajka
300 ml kwaśnej śmietany
100 g cukru
85g roztopionego masła
50 ml likieru kukułkowego

Mąkę, kakao, proszek do pieczenia, sodę i cukier wymieszać w misce.
Jajka roztrzepać, dodać masło, śmietanę i likier. Po wymieszaniu do mokrych składników dodać jeszcze czekoladę.
Niedbale wymieszać ze sobą mokre i suche składniki. Ciasto nakładać do foremki do 2/3 objętości. Piec w temperaturze 180 stopni przez ok. 20 minut do suchego patyczka.
Swoje muffinki udekorowałam białą i mleczną czekoladą (rozpuszczona czekolada z łyżką masła i łyżką mleka) i posypałam kokosem i kolorowymi groszkami.
Kto nie ma likieru kukułkowego, może użyć bananowego lub kokosowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz