czwartek, 21 lutego 2013

Delikatne naleśniki z nutellą

Proporcje składników zaczerpnięte od jednego z uczestników Masterchef. U mnie bez cukru, ponieważ nadzienie samo w sobie już jest bardzo słodkie. Naleśniki są bardzo puszyste i delikatne, wręcz rozpływają się w ustach.
Muszę się przyznać, że tego wieczoru robiłam je dwa razy, ponieważ za pierwszym razem przesadziłam z delikatnością - oddzielnie ubiłam białka i dodałam je do reszty składników dopiero na koniec. Pierwsza wersja tych naleśników była więc tak puszysta, że rozpadały się przy odwracaniu, co nie przeszkodziło mojemu starszemu synowi w zjedzeniu ich solo niemal prosto z patelni...

Składniki:
2 jajka
1 szklanka mąki pszennej
 0,5 szklanki mleka
1 szklanka wody gazowanej
szczypta soli
łyżka oleju

Jajka roztrzepać w misce, dolać mleko, wodę i olej, dodać sól, dokładnie wymieszać. Następnie połączyć z mąką tak, żeby nie było grudek.
Smażyć na lekko natłuszczonej patelni z obu stron.
Z jednej strony posmarować nutellą, zwinąć w rulon i polać nutellą rozpuszczoną z odrobiną wody.
Podawać z kleksem śmietany (może być ubita).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz