czwartek, 21 lutego 2013

Racuchy drożdżowe z jabłkiem

A właściwie placuchy, jak nazywa je mój starszy syn... Zdrowsza wersja tradycyjnych racuchów, chociaż nie mniej kaloryczna. Grube, ale delikatne, puszyste w środku, z korzenną nutą...

Składniki:
1 szklanka mąki pszennej
2 szklanki zmielonych płatków owsianych
50g drożdży
1,5 szklanki mleka
łyżka cukru
jajko
jabłko
garść rodzynek
0,5 łyżeczki cynamonu
0,5 łyżeczki kardamonu

Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy pokruszone drożdże, cukier i pół szklanki letniego mleka. Odstawiamy na 10 minut.
Kiedy drożdże się rozpuszczą, dodajemy płatki owsiane, jajko, szklankę mleka, przyprawy i mieszamy.
Następnie dodajemy utarte na grubych oczkach jabłko i rodzynki. Odstawiamy do wyrośnięcia (trochę mi się spieszyło i moje ciasto wyrastało może z 10 minut, a i tak racuchy wyszły pyszne).
Smażymy na rozgrzanym oleju z obu stron na złoty kolor.
Można posypać cukrem pudrem, aczkolwiek jabłko i rodzynki nadają trochę słodkości - moje dzieci zajadały się nimi bez dodatkowego cukru.
Z podanej porcji wyszło mi 14 racuchów.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz