wtorek, 26 lutego 2013

Kruche babeczki z kremem waniliowym i owocami

Powstały spontanicznie z czekającego smętnie w lodówce kruchego ciasta, którego trochę zostało mi po zrobieniu ciasta z karmelem i czekoladą. Z początku chciałam to ciasto po prostu rozwałkować i powykrawać rozmaite kształty, jednak kiedy sięgnęłam do szafy po foremki do ciastek, w moje ręce wpadły aluminiowe formy na babeczki. To było to! A wiadomo, że jak babeczka to koniecznie z kremem. Z kaszy manny... Moim ulubionym... W dodatku bardzo prostym. Do tego owoce i efekt - baaardzo smakowity!

Składniki:
pozostałości po kruchym cieście z tego przepisu (ew. można zrobić pół porcji)
1 szklanka mleka
2 łyżki kaszy manny
1 łyżka cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
50g masła
świeże lub mrożone wiśnie (u mnie 10 sztuk)
owoce do dekoracji (winogrona, kiwi)

Foremki obkładamy ciastem i pieczemy w rozgrzanym piekarniku przez 15 minut.
Mleko, kaszę mannę, cukier i cukier waniliowy podgrzewamy razem i gotujemy ciągle mieszając aż kasza zmięknie.
Kiedy kasza ostygnie miksujemy ją z miękkim masłem.
Wiśnie rozmrażamy, odciskamy sok i miksujemy. Każdą babeczkę smarujemy cienką warstwą kremu, wykładamy porcję wiśni i resztę kremu. Dekorujemy owocami. Przed podaniem schładzamy.
Porcja na 6 sztuk.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz